امروز
 پنجشنبه , 28/دي/1396
 Thursday , 18/January/2018

 

حدیث نور

شرکت های تابعه صندوق

گزيده مديريت
هزینه یابی بر اساس قیمت چاپ فرستادن به ایمیل
يكشنبه ، 17 بهمن 1389 ، 11:04

« مشکل ، فن آوری نیست ذهینت ما است »

شرکت های غربی ، بنا به سنت ، کار را با هزینه شروع می کنند ، سود مورد نظر را بر هزینه ها می افزایند و به قیمت نهایی می رسند . این روش را قیمت گذاری بر اساس هزینه ی تمام شده گویند . اما هزینه یابی بر اساس قیمت ، بهایی که مشتری شایق به پرداخت آن است ، سقف هزینه های مجاز رامعلوم می کند. این هزینه ها از هزینه ی طراحی شروع و به هزینه های خدمات ختم می شود. بازاریابی باید اطلاعات مربوط به قمیتی راکه مشتری در قبال ارزش کالا یا خدمت حاضر به پرداخت است تهیه کند.

تیم چند کاره ی شرکت بر اساس این قیمت کار تحلیل هزینه ها را آغاز می کند سپس سود لازم برای جبران هزینه ی سرمایه وخطرهای احتمالی را از آن کسر کرده و به هزینه ی مجاز کالا یا خدمت می رسد . سپس بده بستان میان فایده مندی کالا و هزینه  های مجاز را انجام    می دهد. در روش هزینه یابی براساس قیمت ، مجموعه ی ساختار اقتصادی به تولید ارزش برای مشتری ورعایت نصاب های هزینه و بازده سرمایه گذاری توجه دارد.

 

ادامه مطلب...
 
آگاهی از هزینه و ارزش چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه ، 24 تیر 1389 ، 09:15

 

اگر از هزینه و ارزش بی خبر باشیم موفقیتی در کار نخواهد بود .

 


کانون تمرکز اطلاعات ساختاری ، ارزشی است که برای مشتری آفریده می شود ومنابعی است که برای این کار صرف می شود. انگاره ها و ابزارهای حسابداری در حال تحولی بنیادی است . ابزارهای جدید حسابداری محدود به شیوه های متفاوت ثبت داد وستد نیست ، بلکه نمایانگر برداشت هایی متفاوت از کسب و کار و دستاوردهای مطلوب آن است .  به این ترتیب حتی  مدیرانی که کار آن ها باحسابداری فرسنگ ها فاصله دارد ، مثل مدیر پژوهش  یک آزمایشگاه توسعه ی محصول ، ناگریز از شناخت و فهم نظریه هاو انگاره هایی هستند که در اثر دگر گونی های حسابداری پدید آمده اند . این انگاره ها و ابزارهای جدید عبارتند از :  هزینه  یابی بر اساس فعالیت ، قیمت یابی بر اساس هزینه ، یافتن هزینه ی زنجیره اقتصادی ، ارزش افزوده ی اقتصادی  و مبنا سنجی .

در روش هزینه یابی براساس فعالیت کل هزینه های یک کالا یا خدمت تا مرحله ای که مشتری آن را می خرد محاسبه  می شود .

 این روش زمینه ی ادغام هزینه و ارزش را در بستر یک تحلیل آماده می کند.


رهنمود : کتابی درباره ی هزینه یابی براساس فعالیت تهیه کنید و از انواع مقولات راهبردی ، مفهومی، و اسلوبی این نوع حسابداری مطلع شوید.

 

 دانلود متن کامل

 
مدیران موفق چه می کنند؟ راه های موفقیت تجاری چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه ، 24 تیر 1389 ، 09:14

بنگاه های دارای بهترین سابقه در مسیر توسعه محصول از سه جنبه حیاتی با هم سلکان کمتر موفق خود فرق دارند

    ما بعد از بررسی و کنکاش روی بیش از 300 کارمند از 28 شرکت در سراسر آمریکای شمالی و اروپا دریافتیم که بنگاه هایی که بهترین سابقه را درتوسعه محصولات خوددارند ، سه کار را بهتر از همنوعان کمتر موفق خود انجام می دهند.  این بنگاه ها به موقع حس آشکاری را از اهداف پروژه خود به وجود می آورند، فرهنگی قوی را در ارتباط با پروژه خود در محل کارشان می پرورانند و در کل دوره انجام پروژه تماس نزدیکی را با مشتریانشان برقرار و حفظ می کنند.

 
کنترل هزینه در کسب و کار پایدار چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه ، 24 تیر 1389 ، 09:12

 

در کنترل هزینه یک ارزن پیشگیری بهتر است از یک خروار درمان

 

همه می دانیم که خلاص شدن از شر چند کیلو  اضافه وزن بسیار سخت تر از امساک در خوراک است . همین گزاره درستی خود را در هیچ حوزه ای به خوبی حوزه ی کنترل هزینه نشان نمی دهد . در کنترل هزینه یک ارزن پیشگیری بهتر از یک خروار درمان است. حتماً باید چون عقاب از بالا مراقب باشیم تا با افزایش در آمد ، هزینه بالا نرود ، و برعکس اگر در دوران بحران و کساد هستیم سرعت کاهش هزینه دست کم با سرعت کاهش در آمد برابر باشد.
 
یکی   از بزرگ ترین شرکت های   دارو ساز جهان نمونه ی پیروان این قاعده است شرکتی که درفاصله ی 1965 تا 1995 ضمن هشت برابر شدن ، خود را باتورم سازگار کرد در آن سی سال افزایش هزینه را در حد در صدی ثابت از افزایش در آمد نگه داشت . حداکثر 6 در صد افزایش در هزینه ها در برابر هر 10 در صد افزایش در آمد . این شرکت پس از پنج  شش سال تلاش یاد گرفت که چگونه در دوران رکود وکاهش در آمد هزینه های خود را به تناسب کاهش دهد . کسب مهارت در این کار البته آسان نبود و چند سال زمان برد ، اما اینک این مهارت عادت ثانوی شده است .
 
 
 
چهار راهبرد منتج از تجزیه و ترکیب های شرایط بیرونی و اوضاع درونی (SWOT) چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه ، 24 تیر 1389 ، 09:10

 الف -  راهبرد مناسب با نقاط ضعف درونی و تهدیدهای بیرونی ( راهبرد ضت یا WT )

راهبرد ضت ( خانه سمت چپ پایین ) ایجاب می کند نقاط ضعف و تهدید ها به حداقل رسد،     بنابر این شرکتی که ضعیف است و با تهدیدهای شدیدی روبرو ا ست برای مثال می تواند در دیگر شرکتها ادغام شود یا حجم فعالیتهای خود را کاهش دهد ، یا نهایتا باید منحل شود.

ب -  راهبرد متناسب با نقاط ضعف درونی و گشایش های بیرونی ( راهبرد ضگ یا WO )

در راهبرد ضگ باید سعی شود نقاط ضعف به حداقل و گشایش ها به حداکثر رسد . از این رو شرکتی که از بعضی جنبه ها ضعف هایی دارد یا باید آن ضعف ها را با استفاده از امکانات درونی یا با بهره گرفتن از مقدورات  بیرونی مرتقع یا به نقاط قوت تبدیل سازد برای مثال اگر امکان افزایش توانایی های کارکنان موجود با آموزش دادن آنها نباشد یا اگر زمینه ای برای بهبود فناوری مورد استفاده وجود نداشته باشد ، باید مهارتها و فناوری مناسب از خارج از سازمان کسب آید. شود تا امکان بهره گیری از فرصتهای بیرونی پدید

 

دانلود متن کامل 

 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

صفحه 3 از 19